Kamis, 08 November 2012

PROTON TYPE GEN 2


Proton Gen-2 ialah sebuah mobil keluaran PROTON. Ia dilancarkan pada suku ketiga tahun 2004. Model ini adalah model pertama keluaran Proton yang menggunakan Engine CamPro.
Proton Gen.2 merupakan mobil terkini keluaran Proton yang sedang hangat di pasaran ketika ini. Dengan menggabungkan bentuk yang menarik dan tercanggih, Proton sangat berharap agar model terbarunya ini mampu mengubah persepsi orang ramai terhadap mobil yang selama ini dikatakan tidak mempunyai kualiti yang diharapkan. Proton sadar mereka perlu keluar dari kepompong mereka dan bertukar menjadi pengeluar mobil yang lebih disegani.
Dengan bantuan Lotus Engineering (Lotus Group dimiliki oleh Proton), kali pertamanya setelah lebih 18 tahun menggunakan mesin yang dibekal oleh pengeluar lain (antaranya Mitsubishi dan Renault), Proton akhirnya berjaya mengeluarkan mesin sendiri yang dinamakan CAMPRO. Teknologi mesin ini sebenarnya antara yang terbaik di dunia ketika ini kerena menggunakan teknologi yang didirikan bersama Lotus Engineering, yaitu Camshaft Profiling. Teknologi ini memberi lebih kuasa tapi pada masa yang sama, tetap penggunaan bahan bakar serta lebih menyatu dengan alam. Ia bolehlah dikatakan teknologi seperti VTEC (Honda), VVT-i (Toyota) dan Double Vanos (BMW). mesin 1.6 liter Gen.2 yang dilengkapi Camshaft Profiling ataupun CPS (mula ditawarkan pada model H-line, bermula Mac 2008) dikatakan mampu mengeluarkan kira-kira 127 tenaga kuda 
Kemasan dalamannya juga telah direka dengan konsep minimalist yang mirip kepada kereta sport keluaran Lotus. Namun, ruang tempat duduk belakang agak kecil terutamanya untuk penumpang yang agak tinggi. Kualiti sesetengah peralatan juga tidak begitu tinggi tetapi masih boleh diterima dalam kelas ini malahan lebih baik berbanding kebanyakan model mobil buatan Korea.
Dari segi pengendalian dan keselesaan ketika memandu, Lotus telah berjaya menyeimbangkan kedua-duanya dengan kompromi yang paling sedikit. Proton Gen.2 ini sesuai untuk generasi muda yang inginkan gaya dan ciri-ciri pemanduan terbaik dengan kawalan yang responsif dan optimum.


PROTON GEN 2 TAMPAK SAMPING
PROTON GEN 2 TAMPAK DEPAN
PROTON GEN 2 TAMPAK BELAKANG






INTERIOR GEN 2


PT. PROTON EDAR BANDUNG (PEB) Untuk informasi lebih lanjut, silahkan menghubungi:
Proton Edar Bandung - Showroom:
Jalan Jendral Gatot Subroto No. 176/178 Bandung - Jawa Barat 
Telp no : 022-7330631 / 7330639 Fax no : 022-7312667

Tidak ada komentar:

Posting Komentar